ANUNŢ privind organizarea concursului de proiecte de management pentru Centrul Cultural Palatul Principilor din Alba Iulia

Nr. 121542/14.10.2025

Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia organizează, la sediul Centrului Cultural Palatul Principilor din Alba Iulia, str. Militari, nr. 4, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată prin Legea nr. 269/2009, cu modificările și completările ulterioare și ale Ordinului ministrului culturii nr. 2799/2015 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, a Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, a modelului-cadru al caietului de obiective, a modelului-cadru al raportului de activitate, precum și a modelului-cadru al contractului de management, concursul de proiecte de management pentru Centrul Cultural Palatul Principilor din Alba Iulia.

            Perioada pentru care se va încheia contractul de management cu câștigătorul concursului de proiecte de management va fi de 5 ani.  

I. Condiții de participare:

  1. are cetățenia română sau a unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene și domiciliul în România;
  2. are capacitate deplină de exercițiu;
  3. are studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă într-unul din domeniile: – ramura de știință (RSI)– Științe juridice; Științe administrative; Științe ale comunicării; Sociologie; Științe economice; Filologie; Istorie; Studii culturale; Arte;
  4. are studii universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției de manager;
  5. are experiență în specialitatea studiilor, menționate la lit. c), de minimum 5 ani;
  6. are experiență în funcții de conducere și/sau domeniul activității manageriale de minimum 5 ani;
  7. nu i-a încetat contractul individual de muncă, raportul de serviciu sau contractul de management pentru motive imputabile în ultimii 4 ani;
  8. nu a suferit condamnări penale şi civile pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  9. nu deține o funcție de manager, astfel cum este definită de prevederile O.U.G. nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare, la o altă instituție publică de cultură din România*;
  10. cunoaște limba română, scris și vorbit.

 II. Calendarul concursului:

  1. 16.10.2025, aducerea la cunoștința publică a: condițiilor de participare la concursul de proiecte de management; caietului de obiective; regulamentului de organizare a concursului de proiecte de management întocmit conform regulamentului-cadru; calendarului concursului, cu precizarea termenului/perioadei pentru fiecare etapă; actelor necesare înscrierii la concursul de proiecte de management care fac obiectul dosarului de concurs; bibliografiei; informațiilor (privind condițiile tehnice de redactare a proiectului de management și condițiile de prezentare a acestuia și orice alte informații considerate necesare unei mai bune înțelegeri a cerințelor concursului).
  2. 07.11.2025, ora 13.00, data limită pentru depunerea proiectelor de management și a dosarelor de concurs de către candidați;
  3. 10-11.11.2025, selecției dosarelor;
  4. 12-20.11.2025, analiza proiectelor de management – prima etapă;
  5. 24-26.11.2025, susținerea proiectelor de management în cadrul interviului – a doua etapă,  de către candidații care au obținut la prima etapă nota minim 7.
  6. în termen de 24 de ore de la încheierea etapei a doua – aducerea la cunoștința candidaților și la cunoștința publică, a rezultatului concursului și afișarea acestuia pe pagina de internet a autorității și a instituției de cultură.
  7. candidații nemulțumiți pot depune contestații asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea și desfășurarea concursului, la secretariatul comisiei de concurs din cadrul Serviciului Resurse umane, administrativ al Municipiului Alba Iulia, în conformitate cu prevederile capitolului IV din regulamentul de concurs.
  8. în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestații sau, după caz, de la data soluționării acestora, rezultatul final al concursului, lista nominală a candidaților și alte informații de interes public sunt aduse la cunoștința publică, prin grija autorității, prin afișaj la sediul autorității și al instituției, precum și pe pagina de internet a autorității și a instituției publice de cultură.

Dosarele de concurs și proiectele de management se depun la sediul Municipiului Alba Iulia (Calea Moților, nr. 5A, județ Alba), până la data de 07.11.2025 – ora 13:00, la Serviciul Resurse umane, administrativ.

______________________________

*condiție aplicabilă în cazul câștigării concursului de management

III. Dosarul de concurs trebuie să conțină:

  1. cererea de înscriere la concurs cu precizarea datelor personale de contact: telefon mobil și adresă de e-mail, conform modelului anexat; – anexa 1.1 – MODEL cerere de înscriere la concurs de management
  2. copie după actul de identitate;
  3. curriculum vitae model comun european (adoptat conform H.G. nr. 1021/2004);
  4. copii după diplomele de studii și, după caz, după documentele care atestă efectuarea unor specializări;
  5. adeverința care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  6. cazierul judiciar – în cazul persoanelor cu cetățenie română sau acte similare în situația persoanelor cu altă cetățenie;
  7. copia carnetului de muncă și, după caz, o adeverință eliberată ulterior datei de 01.01.2011 (conform modelului anexat) și/sau alte documente care să ateste experiența în specialitatea studiilor menționate (raport per salariat – eliberat de angajator); anexa 1.2 – model adeverință vechime
  8. declarație pe propria răspundere că nu i-a încetat contractul individual de muncă, raportul de serviciu sau contractul de management pentru motive imputabile în ultimii 4 ani, conform modelului anexat; anexa 1.3 – MODEL declarație pe propria răspundere – pentru motive imputabile in ultimii 4 ani
  9. declarație pe propria răspundere , prin care se angajează , dacă este cazul, să renunțe la postul de manager deținut , în condițiile în care este declarat câștigător în cadrul acestui concurs de proiecte de management; anexa 1.4 – MODEL declaratie pe propria raspundere – renuntare  la post de conducere
  10. proiectul de management, care trebuie întocmit și structurat conform cerințelor din Caietul de obiective, în format scris și în format electronic de tip WORD și PDF pe suport electronic – cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare, respectiv, fără a avea semnături și fără a conține indicii privind identitatea autorului (fără a se menționa numele și/sau prenumele persoanei sau orice alte elemente care pot duce la identificarea candidatului în cadrul textului). – model prima pagină

Proiectul este limitat la un număr de 60 pagini plus anexe (format: A4, marginile paginii: stânga: 2 cm, dreapta 2 cm, sus: 1,25 cm, jos: 1,25, spațierea între rânduri: 6 puncte înainte de rând și 6 puncte după rând, alinierea textului: justified, font: Arial, cu dimensiunea de 12 puncte pentru textul de bază și dimensiunea de 14 puncte pentru titluri, utilizând obligatoriu diacriticele specifice limbii române, numerotare pagini: în josul paginii, numărul paginilor centrat, prima pagină a proiectului de management va fi structurată conform modelului prevăzut la anexa 1.5; proiectul de management nu va conține alte titluri/capitole/subcapitole, decât cele menționate în structura proiectului de management prevăzută în caietul de obiective aprobat).

Copiile actelor din dosarul de concurs se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate de către secretariatul comisiei de concurs, sau în copii legalizate. Documentele depuse într-o limbă străină vor fi însoțite obligatoriu de traduceri legalizate.

Relații suplimentare se pot obține de la Serviciul Resurse umane, administrativ (telefon: 0372 586 469) din cadrul Municipiului Alba Iulia (luni–joi între orele 7:30–16:00; vineri între orele 7:30–13:30).

Rezultatul analizei dosarelor depuse pentru concursul de proiecte de management organizat de  Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia, pentru ocuparea funcției de manager la Centrul Cultural Palatul Principilor din Alba Iulia